Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.08.2016 06:57 - 10 ПРИЧИНИ - ЗАЩО ЗАКУСКАТА Е ТОЛКОВА ВАЖНА?!?
Автор: milena6 Категория: Забавление   
Прочетен: 1390 Коментари: 0 Гласове:
16

Последна промяна: 19.08.2016 22:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
10  ПРИЧИНИ - ЗАЩО  ЗАКУСКАТА  Е  ТОЛКОВА  ВАЖНА?!?

Твърдението,  че  закуската  е  най-важното  хранене  за  деня,  не  е  просто  приказка  от  времето  на  нашите  баби  и  дядовци.
Вярно  е,  че  много  хора,  веднага  след  като  пораснат,  с  радост  се  отказват  от  сандвичите  на  майка  си  преди  училище  и  ги  заменят  с  кафето  и  цигарата,  но  след  още  15-20  години  си  задават  въпраса:  защо  са  прескачали  сутрешното  хранене  за  сметка  на  обяда  и  вечерята.

Тогава  промяната  вече  не  е  по  желание,  а  е  наложителна  -  тялото  дава  сигнали,  че  „еспериментът"  трябва  да  спре.
И  макар  и  странно,  но  само  на  пръв  поглед,  именно  тези,  които  най-често  са  прескачали  закуската,  най-много  страдат  от  излишно  тегло.

Всъщност  закуската  може  да  е  основна  част  от  всяка  диета  за  отслабване  -  именно  сутрешното  хранене  определя  тонуса  на  организма  за  целия  ден.

Ако  сте  от  тези  хора,  които  вярват,  че  пропускайки  закуската  намаляват  шанса  да  натрупат  килограми,  време  е  да  се  откажете.
Ето  ви  и  10  причини:


1.  Замисляли  ли  сте  се  какво  всъщност  значи  самата  дума  „закуска"?

Тялото  сутрин  реагира  на  факта,  че  много  часове  не  е  приемало  храна  и  на  практика  през  цялата  нощ  е  работило  на  по-ниски  обороти,  т. е.  изгаряло  е  по-малко  калории,  за  да  съхранява  енергия.  Когато  ядете  закуската  си,  организмът  се  събужда  още  веднъж,  метаболизмът  се  ускорява  до  типичната  за  деня  степен,  т. е.  увеличава  и  изгарянето  на  калории.


2.  Яжте  повече,  за  да...  отслабнете.

Многобройните  изследвания  недвусмислено  са  доказали,  че  хората,  които  закусват  редовно,  по-лесно  могат  да  отслабнат  и  да  задържат  новото  тегло.  Едва  ли  е  случайна  и  фразата,  че  ако  си  стоял  гладен  до  обяд,  можеш  да  изядеш  цял  тон  храна.
Статистиката  сочи,  че  сред  хората,  които  са  отслабнали  с  15  и  повече  килограма  и  не  са  възстановили  теглото  си  от  преди  в  продължение  на  над  една  година,  90%  са  закусвали  редовно.


3.  Закуската  помага  за  събуждането  и  добрата  кондиция  за  деня.

Обяснението  е  просто  -  сутрешното  хранене  е  логичен  за  организма  процес  -  част  от  неговото  цялостно  събуждане.  Така  че  -  ако  следваме  законите  на  природата,
тялото  ще  е  готово  за  онова,  което  му  предстои  през  деня  -  напрежение,  свързано  с  учене,  работа  и  т. н.
Доказано  е,  че  закуската  подобрява  и  способността  за  запаметяване.  Хората,  които  са  я  пропуснали,  почти  винаги  през  деня  са  отпуснати,  апатични,  раздразнителни  и  в  крайна  сметка,  неработоспособни.
Закуската  е  еднакво  важна  както  за  децата,  така  и  за  възрастните.


4.  На  закуска  човек  често  яде  храни,  които  не  консумира  при  останалите  хранения.

Млякото  с  овесени  ядки  и  плодовият  сок  са  отличен  източник  на  така  полезните  за  организма  фибри,  фолиева  киселина  и  калций.


5.  Незакусилият  човек  е  „крив"  през  целия  ден.

Приказката  „Гладен  съм  -  пази  се!",  не  е  случайна.  Закуската  ни  дава  необходимата  „начална  скорост",  за  да  се  справим  с  това,  което  ни  чака  през  деня  и  то  с  добро  настроение.


6.  Откажете  се  от  кифлата  или  поничката  за  закуска.

Сладкото  в  тях  води  до  спадане  на  кръвната  захар  след  няколко  часа.  Когато  това  се  случи,  тялото  само  ни  подтиква  да  посегнем  към  още  нещо  сладко.


7.  Добрата  закуска  кара  и  „машинката"  да  работи  по-добре.

Когато  тялото  не  гладува  и  настроението  е  добро,  и  напрежението  върху  сърцето  е  по-малко.


8.  Давайте  добър  пример  на  децата  си.

Ако  пропускате  закуската,  защо  децата  ви  да  смятат,  че  тя  е  важна  и  полезна?!?
Сутрешното  хранене  е  по-скоро  похапване  -  то  може  да  е  кратко,  но  от  това  важността  му  не  намалява.


9.  Закуската  не  предполага  десерт.

Сутрешното  хранене  изисква  бързо  разграждащи  се  до  енергия  храни,  но  и  полезни.
Парчето  шоколад  или  поничката  с  крем  не  са  сред  тях.


10.  Още  малко  за  етикетите.

Това,  че  на  някоя  опаковка  е  написано  „хранително",  не  означава  непременно  и  здравословно.  Съвременният  пазар  буквално  робува  на  маркетинга  и  рекламата,  т. е.  най-популярни  са  стоките,  които  са  най-добре  рекламирани,  но  не  непременно  най-полезни.  Затова  -  четете  внимателно  какво  пише  на  опаковките.  В  противен  случай  рискът  е  изцяло  за  ваша  сметка.  Много  закуски  -  кифли,  кроасани  -  всъщност  съдържат  повече  захар  и/или  подсладители  от  бонбоните.


Автор:  Мария  Стоянова






Гласувай:
16
0


Вълнообразно


Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: milena6
Категория: Лични дневници
Прочетен: 57338
Постинги: 57
Коментари: 146
Гласове: 9802
Архив
Календар
«  Септември, 2017  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930